tirsdag den 5. april 2011

Billeder fra Havkatteturen

Så Kom jeg hjem fra vores 2 dages tur efter havkatte - Nogen stor succes var det ikke!
Det Blev blot til tre katte på hele turen og en enkelt torske-måler på 12,5.
Besætningen fangede to af havkattene og målertorsken, og min ven Rasmus fangede den sidste havkat. Han fik også en torsk på 9 kilo, sej på 3 kilo og hvilling på 6-700 gr - Alle nye personlige rekorder, så tillykke med det til ham!

For mit eget vedkommende blev det vel til 100 torsk op til 7 kilo, 2 sej op til 3,2 kilo og min første Kuller på 1,3 kilo - så en enkelt ny art fik jeg da. Næste år håber jeg at få ram på den havkat!

Første dag på turen var fiskeriet vanskeliggjort af utroligt mange torsk på vragene, hvilket resulterede i af kattene havde svært ved at nå frem til vores agn. Langer blev det heller ikke til - Der kom blot 6-7 stykker op til 5 kilo på dækket.

Anden dagen blev totalt spoleret af en erhvervsfisker der havde lagt garn på 8 ud af de ti pladser der var udset, så der fik vi blot lidt torsk hist og pist.


Sej 3,2 Kilo


Rasmus med 1,5 kilos Kat


Min Første Kuller


Rasmus med 9 kilos Torsk

Afslutningsvis vil jeg gerne sige tak til Jan fra Jans Lystfiskershop for et godt arrangement, og til besætningen på M/S Bodil - De var virkeligt venlige og professionelle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar